vrijdag 31 juli 2009

Een boerderij in Duitsland

Een jaar geleden kocht ik een boerderij in Duitsland. Niet zo’n werkend object met koeien, schapen en dergelijke. Nee, een mooie oude boerderij van eind 18e eeuw. Een stuk grond eromheen, grote stal erbij. Gewoon omdat mijn echtgenote en ik het idee hadden om een rustieke ‘get away’ te willen op maximaal 5 uur rijden van Delft. Een plek waar natuur om de hoek is. Het werd de Hunsrück. Het frappante is dat het hebben van een boerderij tevens nieuwe zakelijke mogelijkheden heeft gecreëerd.

Stelt u zich eens voor: rust, ruimte, relatieve luxe en een coach die samen met u een weekend optrekt, om te werken aan onder andere leiderschap en persoonlijke ontwikkeling. Het idee was nog niet eens geboren of er was al een klant voor! Gewoon tijdens een zakelijk gesprek kwam het idee boven water. Mijn klant wilde, naast advies over het bedrijf waar hij de baas is, werken aan zichzelf in het perspectief van het bedrijf. Zo gezegd, zo ontstaan.

Met deze relatie heb ik in drie dagen tijd een aantal lange gesprekken, wandelingen en ‘braindumps’ gedaan. Alles namen we door: thuis, werk, dromen, visies en missie. Geen punt bleef eigenlijk ongeroerd. Het zal u niet verbazen, dat een weekend zo met elkaar besteden erg vermoeiend is. Het gaat écht ergens over. Het is heel ingrijpend. Toch...

De klant was erg tevreden. Ik ook. En dus hebben we nu weer een nieuw product erbij: coaching van executives in combinatie met het ontwikkelen van de organisatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten